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Seminar Marketing - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 70701
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 21B (Seminarraum)
Stockwerk: EG


Spand1 Institutsgebäude - Spandauer Straße 1 (SPA 1)

  findet statt     20
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Guhl, Daniel, Professor, Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (BS)  Wirtschaftspädagogik (WV) 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2015 )     -  
Master of Science  Betriebswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Economics/ Management Sc. Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Volkswirtschaftslehre Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Master of Science  Wirtschaftsinformatik Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )     -  
Programmstud.-o.Abl.MA  Betriebswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abl.MA  Statistik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abl.MA  Volkswirtschaftslehre Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abl.MA  Wirtschaftsinformatik Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Programmstud.-o.Abl.MA  Wirtschaftspädagogik (WV) Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Marketing
Inhalt
Kommentar

This course focuses on choice-based conjoint (CBC) analysis as a tool for estimating individual-level preference parameters. Students learn the economic and statistical assumptions that underpin CBC, their managerial implications, and best practices for designing choice experiments and collecting data. Working in teams, students develop a research question, design a CBC study, and collect data. Using Bayesian estimation in R, specifically the bayesm package, they then estimate individual part-worth utilities and use them for segmentation, targeting, and “what-if” market simulations. By the end of the course, participants will be able to design a CBC study from scratch, estimate the model, interpret the results, and translate the findings into actionable marketing recommendations.

Prerequisite for participation: Successful participation in the course "Advanced Marketing Modeling". Students need to know how to code in R.

Max. number of participants: 20. Students with a case of hardship according to §90 (1) ZSP HU (health, social, disability, or family reasons) will be given preference in the selection process (proof must be submitted during the registration period). Otherwise, the decision will be made by lot.

Registration for the seminar will take place from 1 October to 10 October 2025. Please email all the necessary information, including your actual transcript of study success, to mktg@wiwi.hu-berlin.de. It is sufficient to provide a printout of your study success via Agnes. No official stamp is needed.

 



Bemerkung

StO/PO MA 2016: 6 LP, Modul: "Seminar Marketing"

StO/PO MEMS 2016: 6 LP, Modul: "Seminar Marketing", Major: Quantitative Management Science

Prüfung

Seminar paper (100 %)

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 6 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin