Agawu, V. K. (2003): Representing African music: Postcolonial notes, queries, positions. New York: Routledge.
Alisch, S. (2017): Angolan Kuduro: Carga, Aesthetic Duelling, and Pleasure Politics performed through Music and Dance. PhD thesis, Universität Bayreuth.
Appen, R. von; Doehring, A.; Helms, D.; Moore, A. F. (Hg.) (2015): Song Interpretation in 21st-Century Pop Music. Farnham: Ashgate.
Appen, R. von; Frei-Hauenschild, M. (2012): „AABA, Refrain, Chorus, Bridge, PreChorus: Songformen und ihre historische Entwicklung.“ In: Helms, D.; Phleps, T. (Hg.): Black Box Pop. Analysen populärer Musik. Bielefeld: transcript. S. 57-124.
Hemming, J. (2016): Methoden der Erforschung populärer Musik. Wiesbaden: Springer Fachmedien.
Hoad, C.; Stahl, G.; Wilson, O. (Hg.) (2022): Mixing Pop and Politics. Political Dimensions of Popular Music in the 21st Century. New York/London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Moore, A. F. (2012): Song Means: Analysing and Interpreting Recorded Popular Song. Farnham; Burlington, Vt.: Ashgate Popular and Folk Music Series.
Müller, L. J. (2018): Sound und Sexismus. Geschlecht im Klang populärer Musik: eine feministisch-musiktheoretische Annährung. Hamburg: Marta Press.
Schoenrock, A. (2021): Fremdbestimmte Freude. Der Einfluss werbetreibender Marken auf die populäre Musikkultur im frühen 21. Jahrhundert. Studien zur Popularmusik. Bielefeld: Transcript Verlag. S. 263-322.
Scotto, C.; Smith, K.; Brackett, J. (Hg.) (2019): The Routledge Companion to Popular Music Analysis. Expanding Approaches. New York/London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Wicke, P. (1993): Vom Umgang mit Popmusik. Berlin: Volk und Wissen Verlag GmbH. S. 66-90. |