AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Young Adult Literature - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250037
Semester SoSe 2025 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2025 - 30.09.2025    aktuell
Zentrale Frist    01.02.2025 - 09.04.2025   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 08:00 bis 10:00 wöch 15.04.2025 bis 15.07.2025  1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Kindinger findet statt     40
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kindinger, Evangelia , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (ISG)  Englisch 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Master of Education (ISG)  Englisch 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

As Rebekah Fitzsimmons and Casey Alane Wilson write in their book on young adult fiction published in the English language, “[y]oung adult literature – much like the audience to which it caters – is both young and profoundly complex” (Beyond the Blockbusters xi). YA literature is young, because the category “young adult” was only invented in the 1960s to capture the realities of the age span 12-18 and to capitalize on the consumerism of this age group. YA literature is shaped by the realities of young adults as much as young adults are shaped by it. In this course, we will explore the assumptions aimed at YA writing, its potential and its – maybe surprising – complexity. YA writing is mostly aimed to inspire and to instruct young adult readers and can therefore be used in classrooms to explore the realities and identities of young adults. By means of the selected readings, we will address a variety of hierarchies young adults are exposed to, for example those created by sizeism, racism and classism. You will be asked to read three novels: (1) Julie Murphy’s Dumplin’ (2015), (2) Angie Thomas’s The Hate U Give (2017), and (3) Elizabeth Acevedo’s With the Fire on High (2019). Additional texts will be made available to Moodle. Assignments will include short text responses in class and a written assignment about one of the readings.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin