Literatur |
Robert Adlington (Hrsg.), Sound Commitments: Avant-garde Music and the Sixties, Oxford: Oxford UP, 2009
Amy Beal, New Music, New Allies—American Experimental Music in West Germany from the Zero Hour to Reunification, Berkeley: University of California Press, 2006
Rachel Beckles Willson, Ligeti, Kurtág, and Hungarian Music During the Cold War, Cambridge: Cambridge UP, 2007
Michael Bourdaghs u.a. (Hrsg.), Sound Alignments: Popular Music in Asia’s Cold Wars, Durham: Duke UP, 2021
Mark Carroll, Music and Ideology in Cold War Europe, Cambridge: Cambridge UP, 2003.
Brigid Cohen, Musical Migration and Imperial New York: Early Cold War Scenes, Chicago: Chicago UP, 2022
Sebastian Conrad, What Is Global History?, Princeton, NJ: Princeton University Press, 2016.
Carl Dahlhaus, „Nationale und übernationale Musikgeschichtsschreibung“, in: Europäische Musik zwischen Nationalismus und Exotik, hrsg. von Hans Oesch u.a., Winterthur: Amadeus, 1984, S. 9–32
Danielle Fosler-Lussier, Music in America’s Cold War Diplomacy, Oakland, CA.: University of California Press, 2015
Jessica Gienow-Hecht (Hrsg.), Music and International History in the Twentieth Century, New York: Berghahn, 2015
Elaine Kelly, Composing the Canon in the German Democratic Republic: Narratives of Nineteenth-Century Music, Oxford: Oxford UP, 2014
Beate Kutschke, Neue Linke / Neue Musik. Kulturtheorien und künstlerische Avantgarde in den 1960er und 70er Jahren, Köln u. a.: Böhlau, 2007
Ewa Mazierska (Hrsg.), Popular Music in Eastern Europe: Breaking the Cold War Paradigm, London: Palgrave Macmillan, 2016
Bodo Mrozek, Jugend – Pop – Kultur: Eine transnationale Geschichte, Frankfurt am Main: Suhrkamp, 2019
Nina Noeske und Matthias Tischer (Hrsg.), Musikwissenschaft und Kalter Krieg: das Beispiel DDR, Köln u. a.: Böhlau, 2010
Uta Poiger, Jazz, Rock and Rebels: Cold War Politics and American Culture in a Divided Germany. Berkeley: University of California Press, 2000
Peter J. Schmelz, „Introduction: Music in the Cold War“, in: Journal of Musicology 26 (2009), S. 1–16
Richard Taruskin, Music in the Late Twentieth Century (OHWM 5), Oxford: Oxford UP, 2005
|